Co když nepřeberete dobírku?
Co se stane, když objednáte zboží na dobírku, mezitím si ale objednávku rozmyslíte, a balíček nepřevezmete?
Máte na to nárok?
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.: ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.
Kupní smlouva platná v plném rozsahu podle našich obchodních podmínek, se kterými dáváte souhlas v posledním kroku před odesláním objednávky, a podle aktuálně platných zákonů České republiky, vzniká doručením přijetí objednávky na vaši e-mailovou adresu.
Nepřevzetím zásilky porušujete výše zmíněný zákon.
Balíček se nám vrátil zpátky. Co teď?
Přestože je zaplacení dobírky vaše zákonná povinnost, nestalo se. Co teď? Jsou 2 možnosti:
1. O objednávku stále máte zájem
V pořádku, balíček vám odešleme znovu. Tentokrát už ale pouze s platbou předem – bankovním převodem nebo kartou online. Cena bude navýšena o cenu dopravy za druhé odeslání.
2. O objednávku zájem nemáte
To je trochu malér. Pokud jste nám nepodali žádnou žádost o změnu nebo zrušení objednávky, zákon nám dává právo na kompenzaci vynaložených nákladů na vyskladnění, naskladnění, poštovného a balného od kupujícího – tedy od vás.
Protože nepřevzetím zásilky došlo k porušení kupní smlouvy, můžeme tuto kompenzaci ze zákona vymáhat právně.
Řešení soudní cestou nebo přes naši agenturu specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků je pro nás sice efektivní, pro vás ale finančně značně nevýhodné. A to bychom neradi. Proto vás poprosíme o co nejrychlejší úhradu kompenzace, tím se vyhnete problémům. Jelikož se jedná o výrobek na míru, přesnou částku vám zašleme. Je to pro vás mnohem přijatelnější a levnější řešení, než soudní vyrovnání.